اهل حق اهل سنت والجماعت

این وبلاگ برای نجات جوانان اهل سنت از لامذهبیت ایجاد گشته است امیدوارم تمامی اهل سنت همکاری لارم را داشته باشند

اهل حق اهل سنت والجماعت

این وبلاگ برای نجات جوانان اهل سنت از لامذهبیت ایجاد گشته است امیدوارم تمامی اهل سنت همکاری لارم را داشته باشند

اجماع صحابه رضی الله عنهم بر تقلید شخصی


شاه ولی الله رحمه الله در < ازاله الخفا > می فرماید : وفی الجمله طریق مشاورت در مسایل اجتهادیه و تتبع احادیث از مظان (محل گمان ) آن گشاده شد مع هذا بعد عزم خلیفه برچیزی مجال مخالفت نبود و بدون رأی استطاع خلیفه ، کاری را مصمم نمی ساختند . لهذا در این عصر اختلاف مذهب وتشتت آراء واقع نشد وهمه بر یک مذهب متفق وبر یک راه مجتمع وآن مذهب خلیفه ، ورأی او بود روایت حدیث و فتوا وقضاء ومواعظ مقصور بود در خلیفه . ( ازاله الخفا . مقصد دوم )

علامه بن قیم رحمه الله شاگرد ارشد علامه بن تیمیه رحمه الله در اعلام الموقّعین نوشته ونیز در سنن دارمی منقول است که حضرت عمر رضی الله عنه این قانون را مقرر کرده بود که : در هر مسئله که حدیثی دستیاب نشود باید در آن مسئله بر فتاوای حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه عمل کرده شود واگر فتوایی ازاو در این مورد پیدا کرده نشود . باید به مشورت علمای صحابه رجوع کرده شود .

حال از این فیصله حضرت عمر رضی الله عنه اهمیت وضرورت تقلید شخصی را که تقلید از یک شخص ویک امام است دریافت باید کرد . توجه نمایید با وجود اینکه خود حضرت عمر رضی الله عنه ودیگر صحابه رضی الله عنهم محدّث ، فقیه ، مجتهد وجامع تمام کمالات بودند . باز هم مسایل را خود سرانه از آیات واحادیث نگرفته و عمل نکردند . بلکه خودشان وصحابه رضی الله عنهم را برتقلید فتاوای حضرت ابوبکر صدّیق رضی الله عنه لزوما مقیّد نمودند وبه عمل  ( کردن در مسایل ) فروعی ( به قول ) یک امام تاکید فرمودند .

( بنقل از فتاوای منبع العلوم کوه ون ج 3 ، ص 205 تالیف مولانا شهید محمد عمر سربازی رحمه الله )  

نظرات 3 + ارسال نظر
مجید پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ق.ظ http://www.ayeshemadar.blogfa.com

سلام علیکم
این نشان از علم واجتهاد خلفای راشدین (رض) دارد.

سلام علیکم برادر عزیز
ممنون از این که به وبلاگ من سری زدین ممنون می شوم اگر همیشه با نظرات تان راهنمایی نمائید .
با تشکر ابوحنیفه

انصارالزهرا سلام الله علیها پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:12 ب.ظ http://www.ansarolzahra.blogfa.com

سلام
کی گفته عمر دانشمند و مجتهد و محدث بوده؟؟؟
اولا ابوبکر احادیث پیامبر را سوزاند
ثانیا خود عمر اعتراف کرده که پیرزنی که علمی نداشت از او بیشتر میفهمید

حیف که شماها در لامذهبیت هستید و جرات حق پذیری ندارید

آقای دانشمند شما گفته بودی که می خواهی عادلانه مناظره بکنی ودر مناظره ما توهینی نباشه ولی واقعا که شما نمی توانید حقایق را تحمل کنید استاد کمی به کتب حدیث خودت نظری بکن میلیون ها خرافات و احادیثی از قبیل اراذل و اوباش در آنها می بینی حال می خواهی از ما ایراد بگیری آقای دانشمند اگر حضرت عمر و ابوبکر دو محبوب الله ورسول او از روی تواضع چیزی گفته اند بنا نیست هر عقده ای تواضع آنها را به باد تمسخر بگیر در اصول کافی شما هم هست که امام جعفر صادق رحمه الله می گوید من بنده ی گنهکاری هستم آیا هر سنی این را به باد تمسخر بگیر و ایراد بر آن که امام جعفر خودش اعتراف کرده که گنهکار است وائمه فاسق بودند . خاک بر سر این افکار پوچتان با این نظریات عقده ای

سیف الاسلام سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://partawequran.blogfa.com

سلام علیکم برادرم
عید قربان روز های قربانی حضرت اسماعیل علیه السلام را به یاد مان می آورد ، اسماعیلی که برای اطاعت از فرمان پروردگارش خود را در اختیار پدر بزرگوارش ابراهیم علیه السلام قرار داد تا فرمان خالقش را بر او تطبیق نماید
بناء فرا رسیدن روز عید قربان را به شماو برای همه امت اسلامی و ملت ابراهیمی تبریک و تهنیت گفته از خداوند بزرگ می خواهیم تا طاعات و عبادات شان را قبول نموده توفیق جهاد وقربانی را در راه خود برایشان نصیب گرداند.
موفق باشید

سلام برادر
عید شما هم مبارک موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد