اهل حق اهل سنت والجماعت

این وبلاگ برای نجات جوانان اهل سنت از لامذهبیت ایجاد گشته است امیدوارم تمامی اهل سنت همکاری لارم را داشته باشند

اهل حق اهل سنت والجماعت

این وبلاگ برای نجات جوانان اهل سنت از لامذهبیت ایجاد گشته است امیدوارم تمامی اهل سنت همکاری لارم را داشته باشند

ستاره درخشان آسمان حدیث امام اعظم رحمه الله

در بخاری شریف جلد دوم صفحه ۷۲۷ روایت شده که : آنحضرت صلی الله علیه وسلم دستش را بر کتف حضرت سلمان فارسی گذاشت وفرمود اگر ایمان در ثریا باشد مردی از ایشان آن را حاصل می کند .


در مسلم شریف جلد ۲ صفحه ۳۱۲ روایت شده که رسول مقبول صلی الله علیه وسلم فرمودند : اگر دین نزد ثریا باشد هم مردی از ایران آن را حاصل می کند .


ودر مسند احمد جلد ۲ صفحه ۴۲۲  ودر کتاب مواردالظمآن آمده ایت که مردی از فارس آنرا حاصل می کند . 


امام سیوطی شافعی می فرماید : من می گویم آنحضرت صلی الله علیه وسلم در این حدیث بشارت می دهد به امام اعظم ابوحنیفه رحمه الله ( تبییض الصحیفه ص 3 ) 


امام ابن حجر مکی شافعی می فرماید : در این حدیث امام ااعظم ابوحنیفه مراد است و در این هیچ شکی نیست .( الخیرات الحسان ص 13 ) 


عالم مشهور غیرمقلد نواب صدیق حسن خان می گوید : صواب آنست که در این حدیث امام ابوحنیفه داخل است .( اتحاف النبلاء ص424 )


شاه ولی الله محدث دهلوی می گوید :امام ابو حنیفه در این حکم داخل است . ( ازاله الخفا جلد1 ص 271  )


جشن ابراهیمی وجشن توحید مبارک

بنام خداوند یکتا

روز عید قربان روز غلبه توحید بر شرک و روز اظهار عشق وقعی به معشوق واقعی بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد امیدوارم الله تعالی تمام روزهای مسلمانان جهان را با لطف وقدرت خود به عید و خوشی تبدیل نماید .

با تشکر مدیر وبلاگ : ابوحنیفه



روش امام ابوحنیفه در استنباط مسائل و تدوین فقه

روش امام ابوحنیفه برای استنباط مسائل از این قرار بود که اولا از قرآن استنباط می نمود و اگر حکم را در قرآن نمی یافت به سنت نبوی و در صورت نیافتن در آن به آثار صحابه « رضی الله عنهم» و در آخر قیاس مراجعه می کرد. او از نگاهی ژرف و روش در قرآن وسنت نبوی برخوردار بود و علاوه از دریافت حدیث قوی وضعیف ٬ صحیح ٬ مشهور وآحاد نگاهی عمیق به آخرین امری که حضرت رسول الله (ص) بر آن جهان را وداع کرده بود می انداخت. و در امور جزئی که تا آن زمان و جود نداشتند و امکان اتفاق افتادنشان در آینده بود نیز به بحث وبررسی می پر داخت و روش او این بود که در هیچ امری به تنهایی تصمیمی اتخاذ نی کرد بلکه جلسه برگزار میشد و اساتید و شاگردان و متخصصان صحاب نظر و آگاه آن فن به بحث و ارایه دلائل خود می پرداختند. و همه اعضا در پرتو قرآن و احادیث نبوی و آثار صحابه و اجماع و قیاس با استقلال و آزادی کامل نظریات خود را مطرح می نمودند. و چه بسا گاهی برخی از شاگردان با نظریه امام ابوحنیفه به مخالفت می پرداختند .

ادامه مطلب ...

دانلود صحاح سته کتب حدیث اهل سنت

برای دانلودکتب صحاح سته

(کتابهای ششگانه صحیح حدیث اهل سنت)

 مخصوص موبایل اینجا کلیک کنید.

7000 هفت هزار تناقض واشتباه امام و محدث سلفی ها

نویسنده این کتاب علامه محدث شیخ حسن السقاف بعد از بررسی کتب شیخ آلبانی  7000 (بله هفت هزار) اشتباه  و تناقض پیدا می کند عجیب است که فرقه سلفیت کسی را امام ومحدث خود می دانند که هزاران اشتباه او با دلایل محکم به ثبوت رسیده است.

این کتاب سه جلدی در یک فایل فشرده( برای سهولت دانلود) قرار داده شده است.

بخوانید و منصفانه قضاوت کنید

برای دانلود روی شکل زیر کلیک کنید.